Jag blir så ledsen … och arg.

http://www.aftonbladet.se/a/x6J6j

Hur är man funtad om man kan arbeta under dessa förhållanden? Hur kan man sova på nätterna när man kan göra sådana här uttalanden?

– Att kvinnan avlidit betyder ju inte att arbetsförmågan var stadigvarande nedsatt.

Kvinnan är död, men FK menar att hon ska jobba. 


Det gör så ont i mig att veta att många människor i Sverige varje dag får svar av försäkringskassan. Nekande svar där floskler radas upp och förnedringen är total. 

Jag mådde så dåligt förra våren när jag under fem (5!) månader försökte få en fjärdedels sjukskrivning. Efter den tiden orkade jag inte mer och nu sitter jag i den ultimata kvinnofällan med dåligt betalt för de 75% jag arbetar. De resterande 25% upp till heltid får jag ingenting för och jag lovar att jag kommer inte klara mig på min pension när jag (om jag) fyller 65. 

Jag förstår inte att det får fortsätta. Folk dör av sjukdom. Folk begår självmord. Folk dör av att deras assistentersättning dras in. Folk dör! Och FK bär det på sina axlar, men det blir ingen förändring. 

Kan ingen oberoende instans granska vad de håller på med? Hur många fler måste sätta livet till när de fortsätter bedöma att arbetsförmågan inte är stadigvarande nedsatt.

2 thoughts on “Jag blir så ledsen … och arg.

  1. Håller med dig. Det är totalt vidrigt som det är nu och jag undrar oxå hur i hela fridens de får fortsätta! Varför gör politikerna inte något när de faktiskt får information om hur det är i verkligheten. VARFÖR får det fortsätta!
    Arg, upprörd, besviken, ledssen och orolig räcket inte för att beskriva hur jag känner.

    Liked by 1 person

Kommentera

